Description

So this is my Plex Server (Jupiter). Picture is from before the 2nd CPU arrived (it got stuck in customs).

She actually has a pair of E5-2695 v2 12-core Xeons. That's 24 physical or 48 logical CPU cores. All that grunt is for transcoding multiple 1080p video streams in realtime. In use Jupiter can support six full HD transcode at the same time.

Update: added some more photos from the first round of build. I'll grab some more next time I'm doing maintainance. Total array size is now just under 65TB. And jupiter's sister build Saturn is now complete mirroring all the data. I added every drive I could get my hands on a matched pair of to the array and filled all 24 bays on both servers. Smallest drive is 164GB and the largest are now 6TB, about 1/4 of the 4TB are Seagate hybrid drives.

Both builds were done in 550mm short cases, not full size 650mm rackmount cases. I used standard ATX sized mainboard and cabling is VERY tight.

I replaced the stock fans with a ton of Noctuas as the original plan was to run this in an IKEA LACK rack / coffee table in the middle of my apartment. Unfortunately the heat output (along with four other rackmount servers) was bringing the room it was in to 28C in the middle of winter.

PS: if you are buying suspiciously cheap supermicro boards, don't be surprised if it arrives without an I/O shield and in an inside out box for a different model of board.

Update 2: Added a photo of the build with both CPUs in place.

Log in to rate comments or to post a comment.

Comments

  • 70 months ago
  • 11 points

I don't think you have enough cores. 0.o

  • 70 months ago
  • 13 points

Yeah 12 cores is soo last gen, I would future proof and get 30 cores -_-!

  • 68 months ago
  • 2 points

Damn thats not enough 62 cores with hyper threading is needed

  • 70 months ago
  • 2 points

but it is only 2.4ghz plus with that price it that cpu must make gold baby cpu lol

  • 70 months ago
  • 5 points

I'd add more RAM tbh

  • 70 months ago
  • 7 points

Yeah, some more storage would be nice, too.

  • 70 months ago
  • 1 point

lol why does he need more than 128gb...

  • 70 months ago
  • 5 points

I really want to see more of this build. I'm so curious about ~20 other drives and how you have them set up. :)

  • 70 months ago
  • 4 points

Around 60 TB! Damn!

  • 68 months ago
  • 4 points

It's only about 42 TB. HDD manufacturers never give you what you pay for.

  • 70 months ago
  • 2 points

Wowza...just curious how much transcoding requires that many cores?

  • 70 months ago
  • 0 points

Not enough transcoding

  • 70 months ago
  • 2 points

Holy cores batman

  • 70 months ago
  • 2 points

Almost 55 terabytes of storage, 24 cores, 2 cpu coolers, and 128gb of ram? Dude. My computer soooooo kills this one. 1tb, 6 cores, and 6gb of ram. Haha oh my gosh, I neeeed to see more pictures!!! +1000!

  • 70 months ago
  • 1 point

you can always download more ram

  • 70 months ago
  • 2 points

Mine's even better 512mb of ram ,1 core and 40 gigs of hdd try to beat that ;__;

  • 69 months ago
  • 5 points

I don't even have a ram, I just have a goat... oh wait

  • 39 months ago
  • 1 point

lol

  • 70 months ago
  • 1 point

So what did you use for storage? I think I see SSDs there, but I'm not sure.

And that's a whole lotta cores. I guess if multiple people are streaming from the machine at the same time, they may come in handy.

  • 61 months ago
  • 2 points

I now have some 6TB drives in it as well as those listed.

The main array is ~65TB with a 512GB cache SSD.

The Plex database and image cache is split between two additional 512GB SSDs in pop-out bays in the expansion slots.

I have an additional server (Saturn) with an identical drive load (bought all drives in pairs) but just a single quad-core low voltage Xeon. Jupiter is in a rack in a datacenter with a redundant dedicated 1 gig circuit to the rest of the net and another dedicated 1gbit ethernet circuit to my city apartment (it's in the same development so I ran some cough "unofficial" fiber through the risers and trays in the car park). Saturn is in a rack in my parents place in the country and serves mainly as an off-site backup of Jupiter. It only has a 15/1 mbit DSL line serving it so streaming from Saturn is difficult.

I run rsync between the two boxes to ensure the bulk storage on Saturn is an exact copy of Jupiter. The Plex library is synced using Unison to ensure play counts are kept up to date.

  • 70 months ago
  • 1 point

128gb of ram damn also that's a lot of storage

  • 69 months ago
  • 1 point

Why so many terabytes? What are you using this PC for??? 0.o

  • 61 months ago
  • 3 points

Plex library... 20 thousand movies and over a thousand TV Series (note... series not seasons)

  • 68 months ago
  • 1 point

Eww, green Mobo
Aside from that nice server build, +1

  • 61 months ago
  • 2 points

not much choice in dual cpu boards for that form factor. In fact this was the only standard ATX (not extended) dual CPU board I could find that took modern CPUs

  • 67 months ago
  • 1 point

Nice Build. I have never seen a build with so much storage. Do you have any raid configurations?

  • 61 months ago
  • 1 point

UnRAID...

  1. I'm using drives of different sizes.
  2. RAID array rebuilds on arrays of this size are almost impossible
  3. UnRAID keeps the data in readable format if catastrophic array failure occurs
  • 67 months ago
  • 1 point

wow...holyshit thejm storage...

  • 65 months ago
  • 1 point

What's the Scorpio black for?

  • 60 months ago
  • 1 point

Holy storage Batman! Congrats

  • 57 months ago
  • 1 point

Can it run Crysis?

  • 39 months ago
  • 1 point

pls have link for that case

  • 70 months ago
  • 0 points

30 cores? holy carp buckets!

  • 70 months ago
  • 0 points

HOLY JESUS

  • 70 months ago
  • 0 points

why the f**k do you need that much memory????????????!!!!! Lol

  • 70 months ago
  • 0 points

I'm sorry but that's hilarious

  • 70 months ago
  • 0 points

I can finally download all my pXrn..

  • 70 months ago
  • 0 points

overkill for plex

  • 61 months ago
  • 1 point

depends on how big your library is and how many people use it.

  • 70 months ago
  • -1 points

Now raid all those hard disk of the same classes in 0.

  • 70 months ago
  • -1 points

Holy crap, tons of cores an terabytes!

[comment deleted]
  • 70 months ago
  • 7 points

NSA

  • 70 months ago
  • 5 points

explains all the drives.

[comment deleted]
  • 61 months ago
  • 1 point

I'm a Network/R&D Engineer for a defence contractor.

I have a lot of outside interests, so a lot of projects on the back burner. The ridiculous mirrored pair of Plex servers was one of last years.

This year my big personal project is an autonomous vehicle (modified BMW i3): http://i57.tinypic.com/308fsb9.png

[comment deleted by staff]
[comment deleted]